|
Blog > Komentarze do wpisu
Age of StupidNie chciałam nigdy pisać o wyniosłych sprawach, unikałam eko-świrów i żyłam w świadomej nieświadomości. Czas jednak dorosnąć i odnaleźć swoje miejsce pomiędzy skrajnościami a ignorancją. Nie chcę nawoływać Was do przewracania swojego życia do-góry-nogami, chciałabym, żebyście zrozmieli, jak niewiele potrzeba, by dokonać wielkich zmian. Systematycznie będę pisała o tym, że nie jest dobrze i o tym, co możemy zrobić, by nie stało się najgorsze. Boję się haseł ratujmy planetę, bo sama miałam do nich dość sceptyczne nastawienie. Wiem jednak, że tego bloga odwiedzają osoby, które patrzą nie tylko na obrazki, ale i moje słowa dla nich coś znaczą. To do Was się zwracam. Na początek nowego rozdziału, zachęcam do obejrzenia filmu Wiek Głupoty/Age of Stupid. Może jednak warto w końcu nieco szerzej otworzyć oczy.
foto: Sis sukienka/dress: SH | buty/shoes: Bronx/Butyk.pl piątek, 03 września 2010, aifowy
TrackBack
Komentarze
2010/09/03 14:58:38
jest mnóstwo banalanych rzeczy, dzięki , którym możemy coś zmienić np. wyłączanie światła gdy go nie używamy(energooszczędne żarówki), wyłączanie tzw. czerwonych lampek w telewizorze itp. zakręcanie wody przy myciu zębów, nie zmywanie pod bierzącą wodą, segregacja śmieci, robienie listy zakupów, żeby jedzenia nie marnować i zużyć tyle ile potrzebujemy te rzeczy robie w domu i moje dzieci już wiedzą co to znaczy żyć w zgodzie z ziemią, pomysł fajny dla uświadomienia:)
Gość: , 85.117.21.5*
2010/09/03 15:19:59
Aaaaa! Nie pamiętam żebym widziała równie ładną sukienkę! Prześliczna!
Gość: , 85.117.21.5*
2010/09/03 15:20:13
Aaaaa! Nie pamiętam żebym widziała równie ładną sukienkę! Prześliczna!
Gość: ania, 85.117.21.5*
2010/09/03 15:20:27
Aaaaa! Nie pamiętam żebym widziała równie ładną sukienkę! Prześliczna!
Gość: anoola, 178.73.48.2*
2010/09/03 15:23:02
mnie z kolei powalił na kolana "Home"..
można obejrzeć na youtube (www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU) 2010/09/03 15:25:01
Jak tak czytam komentarz Sandruli to tylko odhaczam i okazuje się, że większość z tych małych rzeczy sama robię. No dobra, wszystko przez to, że mój chłopak jest pierdolniętym ekologiem :)(jego słowa!), ale myślę, że takie rzeczy jak segregacja śmieci czy oszczędzanie wody nie tylko mają poprawić nam samopoczucie i uchronić od wyrzutów sumienia, ale gdy robi to wiele osób, coś znaczą, jakoś tam pomagają.
Fajnie, że będziesz pisać tu o takich rzeczach:) 2010/09/03 15:33:57
Anoola, bardzo dziękuję, na pewno obejrzę. W ogóle będę wdzięczna za linki w tej sprawie. Mam jeden bardzo fajny a propo tych prostych czynności/zmian, które każdym może wprowadzić do swojego życia, ale to przy następnej okazji.
Gość: Agata, chello084010220006.chello.pl
2010/09/03 15:39:19
sukienka przeboskaaaaa! nie znoszę Cię za to, że jest z second handu :p
skoro edukujesz filmowo, to ja przyczepię się do drobiazgu. pisze się "a propos" - z "s" na końcu. buziaki :) 2010/09/03 15:43:07
Agata, bardzo Ci dziękuję, właśnie zawsze się wahałam i nie wiedziałam czy razem czy osobno, a teraz wiem, że z "s" :)
2010/09/03 16:03:55
sukienka jest fantastyczna!!!!i te butki...cudeńka...:)
ja zbieram zakrętki...:)
Gość: carrie, 109.243.28.3*
2010/09/03 16:41:58
Piękna sukienka. Gdzie ty takie cuda znajdujesz? :)
Niestety film próbuję uruchomić od wczoraj i nic z tego. pozdrawiam 2010/09/03 17:13:53
a ja polecam "Wiernego Ogrodnika". Trochę mną telepnął - chociaż zawsze byłam sceptyczna w stosunku do przemysłu farmaceutycznego.
w każdym razie zgadzam się z podejściem "ekologii małych gestów", ekologia dla mnie to przede wszystkim bycie świadomym konsumentem.
Gość: balbinaikofeina, aeby156.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/03 17:32:55
Nigdy nie sadzilam, ze jestem jakas tam ekolozka. Ale po pobycie w Albani okazalo sie, ze jestem ekologicznym swirem, ze potrafie rozbeczec sie na mysl o wyrzuceniu papierka na ulice, ze widzac dzikie wysypiska smieci zaczynam bluzgac i wyglaszac dziwne eko-mowy itd.
Sukienki Ci zazdroszcze, ciekawa jestem czy jakos ja przeszywalas na wlasny rachunek, czy od poczatku byla taka idealna... w ogole jestes taka urocza Pania Jesienia;)
Gość: Lumpatia, abmk185.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/03 17:43:21
Na drugim zdjęciu wygladasz niesamowicie. Piękna.
2010/09/03 17:53:35
Fajnie, że poruszasz na blogu tak ważne tematy !
W Szwecji gdzie mieszkam eko świadomość funkcjonuje na bardzo wysokim poziomie.
Gość: justina, 96-84.echostar.pl
2010/09/03 18:08:21
ślicznie ! bardzo fajny zestaw i jak uśmiech :D
Gość: Olga, afz119.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/03 18:46:54
nie mogę, po prostu nie mogę się na Ciebie dziś napatrzeć. :)
jeśli chodzi o filmy tego typu, to polecam generalnie serwis alterkino.org :) pozdrawiam ciepło!
Gość: , doa85.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/03 18:54:28
Energooszczędne żarówki to ściema. Opłacają sie tylko tylko tam, gdzie zapala sie światło na dłużej, a już w łazience, gdzie idzie sie na kilka minut to absolutnie nie. Wode z mózgu nam robią wmawiając ze to taka super sprawa. Drożyzna, tak samo długo słuzy i tak samo jak zwykła sie przepala. Ale rynek musi sie napędzać to wycofują normalne żarówki z użycia, bo po co zapłacic złotówke za sztuke jak mozna 30zl...
Gość: Dominika, brln-4dba7de4.pool.mediaways.net
2010/09/03 18:57:53
Tutaj jeszcze jeden fajny film Annie Leonard
www.storyofstuff.com/
Gość: zurie, pc8-197.btk.net.pl
2010/09/03 19:57:35
małe gesty najlepiej zmieniają podejście człowieka do sprawy :)
genialna sukienka, naprawdę niesamowita :d 2010/09/03 21:26:07
Wyglądasz po prostu czarująco :) Brązy i popiele stworzyły niesamowitą mieszankę z Twoją urodą :) Czarująco i tyle :)
Jeżeli chodzi o ekologię, staram się być w porządku - sortować, oszczędzać, oddawać do recyklingu itp. Tego filmu nie oglądałam. Jednak nie mogę się oprzeć wrażeniu, że ekologia jest trochę jak psychologia - to samo, może oznaczać za każdym razem co innego. W psychologii jest to dla mnie zrozumiałe, w ekologii - nie bardzo. 2010/09/03 22:06:27
Dziękuję za wszystkie miłe słowa, ale przede wszystkim za to, że dzielicie się informacjami i w ogóle chcecie o tym czytać i dawać wskazówki innym. Mam nadzieję, że uda mi się zdobywać informacje rzetelne, które pozwolą unikać takich sytuacji jak w przypadku tego co pisze jeden z Gości i energooszczędnych żarówkach. Myślę, że jednak nie jest to do końca bzdura, ponieważ są takie pomieszczenia w domu, gdzie światło pali się dłużej, ale może masz rację, w niektórych przypadkach to nie ma sensu. Postaram się sprawdzić i dowiedzieć czegoś więcej na ten temat.
2010/09/03 23:59:40
Co do ekologii i mody to polecam torebki zrobione z banerów reklamowych, są świetne... i ekologiczne :)
tutaj jest link: www.ho-lo.pl/holo.php5?index=sklepy a torebki można obejrzeć w zakładce e-sklep. już od jakiegoś czasu mam zamiar którąś kupić, może już niedługo jedna z nich wyląduje w moich rękach :D
Gość: moulin, host-89-230-221-9.lublin.mm.pl
2010/09/04 09:08:20
Ja za to nie zgadzam się z przesłaniem filmu. Oglądałam dużo filmów, przeczących teorii destrukcji środowiska, globalnego ocieplenia, zmian wywoływanych zachowaniem człowieka, i bynajmniej nie były to amatorskie filmiki anty-ekologów, tylko dokumentalne filmy poparte słowami profesorów, specjalistów. Jestem zwolenniczką oszczędzania energii, wody, segregacji śmieci, owszem. Ale czy nie uważasz, że to pycha myśleć, że tak marna istota w stosunku do siły natury jaką jest człowiek ma tak decydujący wpływ na funkcjonowanie planety? Najprostszy przykład - (nie chce skłamać, musiałabym odesłać do jednego z filmu które oglądałam) ale zdaje się że jeden wybuch wulkanu produkuje 4 razy więcej substancji niby to przyczyniających się do dziur ozonowych i globalnego ocieplenia niż planeta przez kilkadziesiąt lat. Dawniej przecież było o wiele więcej wybuchów wulkanów a mniej samochodów, spalin, dezodorantów etc. Podobnie jest z aktywnością Słońca, przechodzi ona różne fazy, z tego co pamiętam jedna faza co 11 lat a inny rodzaj aktywności o wiele więcej lat (nie pamietam dokładnej liczby, wiec nie będę kłamać, ale jest to mniej wiecej 100/150 lat). Moje zdanie na ten temat jest takie: jasne, oszczędzajmy, segregujmy, pomagajmy planecie bo to na pewno nikomu nie zaszkodzi a pomóc może, ale nie popadajmy w przesadny strach, lęki, i też z ekologią nie przesadzajmy, ponieważ planeta jak działała setki lat temu działa i teraz, a nieliczne katastrofy (w które wierze), które mogą nastąpić, typu burza magnetyczna w 2013 nie mają nic wspólnego z działalnością człowieka.
PS. Niestety ludzie w to co teraz powiem nie wierzą i wiele nie uwierzy, ale obejrzałam wiele filmów na ten temat i na moje szczęście miałam przyjemność porozmawiania z pewnymi mądrymi osobami, bardzo duża ilość filmów o ekologii jest najzwyczajniej w świecie sponsorowała. Niestety na tym zarabiają ogromne koncerny ekologiczne. Ludzie zaś lubią straszne historie o końcu świata dlatego popadają w ekogorączkę nie chcąc nawet dociec prawdy... 2010/09/04 11:23:27
coffeeinheaven.blox.pl/html
Cześć to link do mojego bloga, znajduje się na nim ogłoszenie o małych kotach do adopcji jeżeli ktoś z twoich znajomych szuka kota poleć mu mnie, może sama szukasz futrzaka. Jeżeli mogę cię o to prosić możę wrzucilabyś je na swojego bloga. Z góry dziękuje i pozdrawiam Marta. 2010/09/04 12:47:35
Moulin, ja też nie do końca wierzę w to, że człowiek zmienia klimat, spotkałam się z dwoma stanowiskami w tej kwestii i każda ze stron miała mocne argumenty, ja po prostu nie wiem. Nie zmienia to jednak faktu, że takie filmy są potrzebne, żeby potrząsnąć ludźmi. Może nie wpływamy na ocieplenie klimaty, ale to przez nas kończą się surowce, umierają zwierzęta, czy zatruwa się powietrze. Nie można popadać w skrajności, ale jest wiele spraw, które z pewnością powinno się zmienić. Mnie osobiście McDonald, nie ze względu na to, że ich jedzenie to śmieci, ale dlatego, że przez ich masowe farmy śmierci, padają liczne prywatne hodowle, a zwierzęta nie mają nawet szans na normalny rozwój. O wszystkim teraz piszę po łebkach, ale z czasem na pewno rozwinę moje słowa. Pozdrawiam Cię serdecznie i cieszę się, że podjęłaś dyskusję.
2010/09/04 12:49:43
I niestety masz również dużo racji pisząc, że ekologia to również dochodowych biznes, dlatego nie planuję zostawać eko-świrem, ale o pewnych rzeczach warto porozmawiać :)
2010/09/04 13:39:37
kwestia, którą poruszyła Moulin jest rzeczywiście bardzo sporna. i też mi się wydaje, że to nie my mamy 100% wpływ na zatrucie środowiska, gdyż obecnie żyjemy pomiędzy dwoma okresami zlodowacenia (poprzedni skończył się około 12 tys. lat temu). co ciekawe, jeszcze 2000 lat temu na terenie dzisiejszej Polski było średnio około 5 stopni cieplej (uprawiano winorośl, z której dało się robić niezłe wino..). normalną tendencją jest, że im bliżej zlodowacenia, tym klimat coraz bardziej się ociepla, choć na pewno przyczyniamy się też i my do tego (ale globalne ocieplenie to nie tylko nasza zasługa..)
to co mnie jednak martwi, to ingerencja człowieka w naturę na szczeblu produkcji żywności, kosmetyków etc... to co jemy, ma coraz mniej wspólnego z naturą, a sklepy z bio-żywnością są potwornie drogie w Polsce. podobnie kosmetyki organiczne (2-3 razy droższe niż w Niemczech np.). do tego jeszcze inżynieria genetyczna i modyfikowanie żywności, próby ograniczania ludziom dostępu do ziół (to się już dzieje w Stanach). odchodzimy od natury, a to największy błąd (dla zainteresowanych polecam film Zeitgeist: zeitgeistmovie.com/)
Gość: , 109.243.33.1*
2010/09/04 21:51:44
hej, a ja jestem eko-świrem i weganką - jednow ywpływa z drugiego ;) i wiydaje mi się, że ttakie wartościowanie pojawia się dlatego, że ludziom mówi się o sprawach niewygodnych- że zwierzeta cierpią a ziemia tonie w śmieciach. nikt nie lubi być pouczny i lubi mieć rację. a obrona to nazywanie eko zapaleńców swirami i odpychanie problemu przez atak. być może tak jest. to ludzie rozpanszyli się na ziemi i zapominają, że są tu tylko chwilowymi gośćmi. natura to zgoda i harmonia, którą czlwiek chce soobie podporządkować, jednak zmieia czasem "daje znać". pzozdrawiam! ;)
Gość: , 109.243.33.1*
2010/09/04 21:59:16
z filmów polecam - video.google.com/videoplay?docid=-7105458742770657802#
strona eko -www.ekomiko.pl/ dajesz przyklad, ze można fajne ciuchy znależc w sh- to tez wazna sprawa, by to co mozna tam wlasnie kupowac i powtornie wykorzystywac ciuchy a nie konsumowac nowe. ekologia wcale nie musi byc bizensem, wystarczy troche poszperac, i niekoniecznie kupowac eko plyny do sprzatania, czyszczenia, wsytrczy stray babciny sposb jak kwasek cytrynowy, soda -dzialają cuda trzeba tylko chciec ;)
Gość: , 188.33.138.13*
2010/09/05 11:36:02
i jeszcze odnośnie ekoświrów - świat zaczyna wyglądać tak jak go nazywasz, możną "świra" zamienić na swiadomość i konsekwencję - zaraz wygląda inaczej prawda? ;) ozdrwiam, 3maj i życzę owocnych poszukiwań!
Gość: ivaa, bge192.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/06 14:58:20
podpisuje sie pod postem Mouin nogami i rekami. I jestem dumna, ze sa ludzie tak wydeukowani w tej dziedzinie :).
Efekt cieplarniany to niestety zamierzony efekt jaki chcieli uzyskac wielcy menadzerowie, dziennikarze i naukowcy chcacy sie wzbogacic. Cykle Slonca, naturalne zmiany klimatu itd...na to wszystko czlowiek nie ma najmniejszego wplywu. Jestemy malymi robaczkami na tej planecie. to samo co do giniecia zwierzat. zawsze ginely. wyginal jeden gatutenk, powstal najstepny, czesc ryb kiedys tam przetworzyla sie w gady, czesc wymarla, czesc stala sie silniejsza i odporniejsza na rozne warunki. mielismy epoke lodowcowa, wielkie zlodowacenia, epoke miedzyglacjalna, ladolody, nastepnie przychodzly niezwykle ocieplenia i ziemia i zywe organizmy wszystko przetrwaly, funckjonuje cala planeta do dzisiaj. Matka natura jest madrzejsza od nas wszystkich razem wzietych, wkoncu sama nas stworzyla. pozwolicie ze skupie sie na temacie torebek foliowych. moj ojciec - doktorat z geografii i producent torebek foliowych/folii spozywczej itd. - wydeukowal mnie w tej dziedzinie i pragne sie tym podzielic :) dziwie sie ze jeszcze nie pojawil sie temat green bagow, papierowych torebek itd... temat jest wielce kontrowersyjny, gdyz produkcja green baga wielce zanieczyszcza srodowisko, potrzeba do tego sztucznego surowca, spala sie go, powstaja opary i scieki trujace srodowisko, a tak naprawde nie mamy pewnosci czy ten green bag sie rozlozy. bo juz w gimnazjum na biologii ucza ze aby zrobic kompost trzeba naturalnych skladnikow, troche piasku, slonca i wody. konkretne warunki. juz widze jak ludzie "kompostuja" green bagi zeby sie rozlozyly. torebki papierowe, popularne w stanach (ja mam ciagle w glowie scene z Friendsow, jak wchodza do mieszkan z wielkimi szarymi papierowymi torbami z ktorych wysypuja sie cytryny). wszystko cudownie, ze wchlonia sie w ziemie, ale ile trzeba sciac drzew zeby je wyprodukowac??? a ile trzeba poczekac by wyroslo nowe drzewo w miejsce starego? nie mowiac o degradacji gleby po wycieciu lasu (gleba wystawiona na samo dzialanie slonca i deszczu szybko sie wplukuje, drzewa i krzewy sa naturalna ochrona zeby sie nie wyplukiwala, dodatkowo opadle liscie, szczatki robakow i bakterii uzyzniaja ja) pada argument, ze foliowki sa brzydkie, walaja sie po chodnikach, zasmiecaja lasy i sa zrodlem smietniku w jakim zyjemy. alez bzdura! to ludzie smieca! prosze pojechac do singapuru, prawo jest tak restrykcyjne, ze sa wysokie grzywny za wyrzucenie gumy do zucia na ulice! da sie zyc i nie smiecic na prawo i lewo. kolejny argiment, to to ze foliowki sie nie rozkladaja. alez bzdura, wielkie korporacje, sklepy, markety, przemysl spozywczy i pakowniczy ma w obowiazku segregowac folie, a nastepnie oddac do spalarni, gdzie folia zostaje zamieniona w energie w 99%. bez zadnych trucizn, wyciekow, dymow, spalin. w pelni eko. ale to jest na zachodzie, na polnocy. nie u nas, w kraju wegla kopalnego. tak naprawde najlpesze sa koszyki wiklinowe, :) tylko ze jest to malo higieniczne, i chyba nie ma wyjscia, i tak czy siak nalezy wkladac bulki do nowej swiezej foliowki? podsumowujac moj wyklad, pragne dodac, ze jestem ABSOLUTNIE za segregacja smieci, gaszeniem swiatla, wylaczaniem telewizora z przycisku na nim (funkcja stand by), wyjmowaniem ladowarek z kontaktu, braniu prysznica a nie dlugich kapieli, wyrzucaniem smieci do kosza (to chyba elementarz, nie?) itd. jednak prosze robic to z glowa, i nie wysnuwac teorii spiskowych o zagladzie ludzkosci. w moim przekonaniu, ludzkosc grozi sama sobie najbardziej. Matka Natura nas oszczedzi, ale my sami siebie powybijamy. ale jak juz mowilam, jeden gatunek ginie to pojawia sie nowy, moze tak tez bedzie z czlowiekiem...
Gość: ivaa, bge192.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/06 15:05:48
a jak juz tu pisze, to napisze i wiecej :)
czytam Cie od...dwoch lat? nie wiem, niewazne, przyuwazylam Cie w internecie jak zaczynalo sie stylio i od tamtej pory po cichutku sledze :) jestem pelna podziwu dla Twojego stylu z zewnatrz moze jakis krytyk by powiedzial, ze to mieszanka stylu, raz retro, raz boho, raz bobo, raz srobo lajtwo (nie znam sie na terminologii ;-)) ) jak dla mnie prezentujesz absolutnie swietny, SPOJNY, swoj styl. czy ubierzesz sie na sportowo, czy na elegancko, czy w szpilkach czy w kozakach, wygladasz zawsze JAK TY. z calym uszanowaniem dla wielu bloggerek, wygladacie swietnie, ale to samo mam jak sie przejde marszalkowska i przejrze witryny h&m zary i calej reszty. jak dla mnie aife, jestes mega tworcza, spojna i poukladana :) i w glowie i na ciele :) pozdrawiam goraco
Gość: Marysia, 89-212-67-150.dynamic.dsl.t-2.net
2010/09/06 17:27:31
To ja się jeszcze dołożę z filmem.
Nie jestem wegterianką, ale film mnie poruszył, zaskoczył, zaszokował, otworzył oczy i zmienił pogląd na wiele rzeczy. Polceam: video.google.com/videoplay?docid=-7105458742770657802# ja dawkowałam sobie w porcjach - na jeden raz nie byłam w stanie obejrzeć. pozdrawiam! 2010/09/06 18:04:03
Marysiu, dziękuję Ci bardzo postaram się obejrzeć w najbliższym czasie, ale już dorzucam do biblioteki w linkach na tym blogu, żeby mi nie umknęło.
Ivaa, bardzo mi miło jeśli chodzi o Twoje słowa odnośnie stylizacji, cieszę się, że tak je odbierasz :) No ale przechodząc do najważniejszego. Twoje słowa to miód na moje serce, nawet nie wiesz jak mnie uszczęśliwiasz kolejnymi informacjami, ciekawostkami, wszystko to daje bardzo do myślenia. Co do foliówek to ja akurat nie preferują ani folii ani tych eco, mam w domu kilka materiałowych i to z nimi się bujam po spożywczakach . I ładniejsze i wielokrotnego użytku :) Co do wpływu naszego na kilimat to też nie do końca wierzę, że człowiek wiele zmienia, jakby nie patrzeć Dinozaury niewiele szkodziły a i tak wyginęły, taki banalny przykład, ale chyba dość dobrze obrazuje o co mi chodzi. Fakt faktem, robimy na tej planecie dużo złego i warto by to zmienić, tak krok po kroku, między innymi dzięki temu co sama wymieniłaś. Pozdrawiam Cię serdecznie.
Gość: carrie, 94.254.137.21*
2010/09/06 22:58:03
A propos dinozaurów... Czy wiecie, że prawdopodobnie stoimy na progu największego wymierania w dziejach świata? Nawet największe wymieranie na przełomie Permu i Triasu nie zachodziło w takim tempie jak te dzisiejsze. Naturalną koleją rzeczy jest wymieranie gatunków, ale nie tak szybko jak dziś. Niestety pomaga w tym przede wszystkim człowiek.
pozdrawiam :)
Gość: Marcy, aaxz11.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/07 21:38:09
Cudowna sukienka! świetne zestawienie kolorystyczne, cudownie podkreślają talie, nie wierze, że znalazłaś coś tak pięknego w sh! Pozdrawiam
www.wardrobe-robe.blogspot.com
Gość: ksenka, 87-111-95-178.pool.ukrtel.net
2010/09/09 17:53:53
Polecam krótki filmik na początek www.youtube.com/watch?v=IOqMoS6yccw a potem jeśli interesuje was prawda www.youtube.com/watch?v=BbWCdP2MNhQ
|
A co do zestawu - pięknie! Sukienka ma bardzo ladny krój, a kolor szalika bardzo Ci pasuje.